Yazılardan Haberdar Olun

E-mail Adresiniz :

6 Ağustos 2011 Cumartesi

Buna ne diyeceğimi bilemedim :)

MerhabalarJ,

Bir arkadaşım yakında tarım işine başlyor.  Aslında çoktan başladı da, şimdi ürünlerini toplamaya başlıyor.  Bana ve bazı arkadaşlarımıza promosyon olarak kabak, dolmalık biber ve salatalık getirdi.
Ben de hemen zeytinyağlı kabak yemeği yaptım ve sizlerle paylaşmak istedim.  Aslında zeytinyağlı kabak yemeğine varana kadar neler yaptığımın hem fotoğraflarını hem de tariflerini aşağıda bulacaksınız. Pratik ve yapımı kolay hem de sunumu güzel.
Sevgilerimle,
Gece Mavisi
Fatoş

Soğan kavurma’dan zeytinyağlı kabak yemeğine giden yol J
·         Yapacağınız yemeğe ve damak zevkinize bağlı olarak istediğiniz miktarda kuru soğan
·         Arzu ederseniz  kuru veya taze sarımsak
·         Arzu ederseniz yeşil veya kırmızı  taze biber
·         Tercihen zeytinyağı  (başka bir sıvıyağ veya tereyağı da olabilir )
·          Domates ( veya küp doğranmış konserve domates veya domates salçası )
·         Tuz
·         Karabiber
·         Kimyon – çok az
·         Kırmızı pul biber – isteğe bağlı
·         Kekik – isteğe bağlı
·         Kabak istediğiniz kadar

Soğanı istediğiniz büyüklükte doğrayabilirsiniz. Ben genelde çok küçük doğramam, soğanı görmek isterim.  Biber ve sarımsak koyacaksanız onları da istediğiniz büyüklükte doğrayın.
Hepsini  yağda kavurduktan sonra üstüne kabuğu soyulmuş ve  doğranmıs domatesleri  veya hafif sulandırılmış salçayı ekleyin.  İçine eklemek istediğiniz baharatları da ekleyin.
Domatesler  güzelce piştikten sonra servise hazır, afiyet olsun.
Ben bu karışımı bazen et yemeklerinin yanında servis yapıyorum. Özellikle köfteyle çok iyi gidiyor.
Bazen içine yumurta kırıyorum.
Bazen kıyma kavurup ekliyorum.
Bazen de sebze ekliyorum.

Örneğin bugün sabah kahvaltısında sarımsak ve biber koymadan hazırladığım karışıma yumurta kırdım, en üstüne de dil peyniri serip peynirin sıcaktan yayılmasını bekledim. Sanki  perdeli  yumurta gibi oldu. J

Sonra da içine sarımsak ve biber ekledim. Arkadaşımın bahçesinden gelen kabakların kabuklarını sıyırıp, yuvarlak dilimledim. Karışımın içine ekledim. Kabaklar pişince servis tabağına aldım. Üstünü dereotu ile süsledim. Hafif bir yemek oldu.  ( eğer baştan kabak yemeği yapmaya karar verdiyseniz kabak ve  domatesi yemeğe aynı anda ekleyebilirsiniz.
Arkadaşımın web sitesi açılınca hemen bilgisini vereceğim.
Afiyet olsun bize….
soğan kavurma ( ilk tarif )

soğan kavurma - sarmısaklı ve biberli ( sonradan kabak ekledim )

zeytinyağlı kabak yemeği

kabak yemeği yakından

2 yorum:

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Oh oh..Canım arkadaşım benim..Hem iyi bir iş kadını, hem de mükemmel bir ev hanımı olabilmeyi aynı anda kotarabilenlerdenmiş de bizim haberimiz yokmuş meğer:)) Ellerine sağlık bitanem..İyisindir umarım..Sevgiler..

Fatosun Kosesi dedi ki...

Çok teşekkürler Serap'çım. Senin de farklı olduğunu söyleyemeyeceğim:) Özleidm, inşallah kısa zamanda görüşürüz.
Sevgilerimle,