Yazılardan Haberdar Olun

E-mail Adresiniz :

28 Ağustos 2011 Pazar

Zeytinyağlı Taze Fasulye ve Zeytinyağlı Mercimekli Patlıcan



Merhabalar,

http://www.birtarlamvar.com ‘dan  aldığım domates, patlıcan ve taze fasulye ile yemek yapmıştım geçen cumartesi  günü.  İşte tarifleri burada
Zeytinyağlı  Taze Fasulye  ( Klasik tarif değil )
Malzemeler :
·         1 kg taze fasulye
·         2 – 3 tane ortaboy domates
·         2-3 tane ortaboy kuru soğan
·         Birkaç diş sarımsak
·         Zeytinyağı
·         Tuz
·         1-2 küp kesme şeker

Yapılışı :
Fasulyelerin  kılçıklarını ayıklayarak istediğiniz  boya bölebilirsiniz. Benimkiler genelde  4-5 cm civarında oluyor. Ben ayıkladıktan sonra yıkıyorum, isterseniz önce de yıkayabilirsiniz.
Pilav tenceresi gibi yayvan bir tencereye fasulyeleri   dizin. Üzerine sarımsakları ve halka halka ya da piyazlık doğradığınız soğanları dizin. Soyulmuş ve halka halka kesilmiş domateslerle üzerini kaplayın. Zeytinyağı, şeker ve tuzu ilave edin. ( Hiç su koymayın ). Tencerenin kapağını kapatıp, hafif ateşte pişirmeye bırakın. Pişme süresi 1 saat civarında olacaktır.
Ben soğuk yemeyi  tercih ediyorum, onun için genelde ertesi gün yiyorum.
Sevgilerimle,
Gece  Mavisi  Fatoş

Not : Klasik zeytinyağlı tarifinde en önemli fark fasulyeyi kavuruyorsunuz.



************************************
Yeşil mercimekli patlıcan
Malzemeler :
·         1 kg sırık patlıcan
·         250-300 gram haşlanmış yeşil mercimek
·         2 – 3 tane ortaboy domates
·         2-3 tane ortaboy kuru soğan
·         Birkaç diş sarımsak
·         Zeytinyağı
·         Tuz
·         1-2 küp kesme şeker
·         1 yemek kaşığı narekşisi

Yapılışı :
Patlıcanları yol yol soyarak ortadan kesin ve enine dilimleyin. Kenarda hazırlamış olduğunuz içinde tuzlu su olan kaba  alın.  Başka bir kapta haşlanmış yeşil mercimek, piyaz gibi doğranmış soğan, sarımsak ve tuzu karıştırın.
Yayvan bir tencereye önce bir sıra patlıcanı dizin, sonra karışımı üstüne serin ve tekrar bir sıra patlıcanı üstüne dizin. Karışımdan kaldıysa en üste tekrar karışımı serin. Soyulmuş ve halka halka doğranmış domateslerle üstünü kapatın. Zeytinyağı, duruma göre tuz ve şekeri de üstüne ekleyin.
Yavaş ateşte pişirin. 45 dk kadar süre içinde pişecektir. Ateşi  kapamadan önce narekşisini üstünde gezdirin ve kapağı kapatıp 1-2 taşım kaynatın, ocaktan alın.
Bu yemeği  de soğuk yemenizi  öneririm.  Gayet hafif ve sağlıklıdır.
Sevgilerimle,
Gece  Mavisi  Fatoş
 

 


afiyet olsun
 

2 yorum:

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Patlıcanların çiğ olarak konulması ilginç..Et et olmuyor demek ki, bu kadar lezzetli olduğuna göre:) Değişik bir tarifmiş arkadaşım, ellerine sağlık. Bu arada, elbette, zeytinyağlı soğuk yenir ve bir gece dolapta eskimesinde fayda vardır, aynı fikirdeyiz kesinlikle:)) Toygan'dan selamını aldım, sağol..

Fatosun Kosesi dedi ki...

ben seviyorum ve evet çiğden yaptım. gayet lezzetli oldu.
sevgiler herkese :)