Yazılardan Haberdar Olun

E-mail Adresiniz :

2 Ocak 2010 Cumartesi

FIRINDA TORBADA TAVUK

FIRINDA TORBADA TAVUK


Merhabalar,


Bugünlerde pek evden çıkmak istemiyorum. Beni yakından tanıyanlar çok iyi bilirler ki sürekli dişarda gidecek bir yerim, dışarda yapacak bir işim vardır. Üniversite arkadaşlarımla buluşma, eski iş arkadaşlarımla buluşma, şehir dışından gelen bir arkadaşımla buluşma, alışveriş, kuaför, sadece yürüyüş için vs vs ..... liste bööylece uzar gider. Ancak bugünlerde genelde evde oturma isteğim baskın çıkıyor. Elişi ( örgü, etamin ) yapıyorum, yemek yapıyorum, atılacakları / verilecekleri toparlıyorum. Kendimle kalıyorum, kendimi de temizlemeye çalışıyorum sanırım. Kafamda olmaması gereken düşünceleri serbest bırakıyorum, daha doğrusu bunu yapmaya çalışıyorum. Daha önceleri genelde kendi doğru bildiğim yoldan gider sağdan soldan gelen yorum ve tepkilerin hedefime ulaşmamı engellemesine izin vermezdim. Geçenlerde farkettim ki uzun süredir bunu yapmamışım ve bu beni çok üzmüş, neredeyse depresyona sokmuş. Şimdi bunu düzeltmeye başlıyorum. İşte bunun için de genelde evdeyim ve evdeki - özellikle yemekle ilgili - stokları eritiyorum. Buzdolabında sakladığımız herşey bundan nasibini alıyor. Dün yine evdeydim. Yemek için buzdolabından ve sebze sepetinden şunları seçtim.

• Bir tavuk budu
• 1 ortaboy kurusoğan ( 8e bölüyorum. Önce enine 2ye kesiyoum sonra da üstten 4e kesiyorum.)
• 1 ortaboy domates ( 8e bölüyorum. Önce enine 2ye kesiyoum sonra da üstten 4e kesiyorum.)
• 1 küçük kase kadar doğranmış kereviz sapı
• 1 küçük kase haşlanmış nohut
• 4-5 tane karabiber
• 1 ortaboy havuç
• 1 tane taze yeşil biber
• 1 veya 2 tane kuru kayısı
• Tuz
• Sıvıyağ veya 1 yemek kaşığı tereyağı
• 1 kahve fincanı su
** İsterseniz kuru veya taze sarmısak ile patates te konabilir veee süper olur.
Tavuk butu dışındaki tüm malzemeleri geniş bir çukur kapta karıştırdım. Bir pişirme torbasına önce tavuk butunu sonra da diğer malzemeleri koydum. 230 derece fırında 45 dakika pişirdim.


Sonuç mu ? İşte resimde........



Hiç yorum yok: