Yazılardan Haberdar Olun

E-mail Adresiniz :

31 Ağustos 2009 Pazartesi

BEZELYELİ ŞEHRİYE ÇORBASI




Merhabalar,

Pazar günü annem yemekleri yaptıktan sonra menüde çorba olmadığını gördüm. Ramazanda çorbasız sofra olmaz diyenlerdenim. Evde bulunan malzemelere bakarak aşağıda tarifi bulunan çorbayı yaptım. Gayet lezzetli olduğunu görünce sizlerle paylaşmak istedim.


BEZELYELİ ŞEHRİYE ÇORBASI


Malzemeler:


  • Domates salçası
  • Sıvı yağ
  • Taze iç bezelye
  • Tel şehriye
  • Pilavlık bulgur
  • Et su veya et suyu veya tavuk suyu
  • Limon
  • Taze maydanoz
  • Sıvı yağ
  • Tuz


Yapılışı :

Domates salçasını sıvı yağda kavurun. Üzerine yeteri kadar su koyup, bezelyeleri içine atın. Etsu koyacaksaniz bu aşamada eklemelisiniz. Ya da tamamen tavuksuyu / etsuyu ile pişirebilirsiniz. Bezelyeler pişene kadar kaynatın. Bezelyeler piştikten sonra içine tel şehriye ve pilavlık bulguru ekleyin. 15 dakika kadar sonra pişmiş olacaktır. Hem salça hem de etsuyu koyduğum için tadına baktıktan sonra tuzunu ekledim.


Servis yaparken içine limon sıkabilir ve üstüne kıyılmış maydanoz serpebilirsiniz.


Afiyet Olsun,


Gece Mavisi Fatoş


Notlar :

  • Ben bulgur sevdiğim için bulgur ekledim, sadece şehriye ve bezelye ile yapılabilir.
  • Miktarlari belirtmedim çünkü kişi sayısına ve çorbayı nasıl bir yoğunlukta istediğinize göre buna siz karar verebilirsinz.

Hiç yorum yok: