Yazılardan Haberdar Olun

E-mail Adresiniz :

5 Eylül 2009 Cumartesi

Patates Çorbası ve biraz da sohbet :)




Tekrar Merhaba, :)

Şu sıralar yemek tariflerine sarıldım nedense. Ramazandan olsa gerek diye düşünüyorum. Sonra da düşündüm, yemek ne kadar önemli bizim için. Az yedim, çok yedim. Kilo aldim, kilo alamadim. Türk halkı olarak genelde masada bir çeşit yemek olsa bizi memnun etmez. Ne yapar eder, salata dahi olsa 1-2 çeşit daha sofraya getiririz. Birkaç kişi bir araya gelince eninde sonunda döner dolaşır ve bir bakarsınız yemek konuşuluyor. Yeni tarifler alanlar, bir tarifte değişiklik yapanlar ya hemen en yakınlarıyla paylaşırlar ya da devlet sırrı gibi saklarlar. Bir arkadaşımın kayınvalidesinin neredeyse kasaya kilitlediği yılların etkisiyle eskimiş hırpalanmış bir tarif defteri vardı. Aman bi görseniz köşe bucak saklardı o defteri. Eeee saklıyor ya bizim için çok gizemli bir defter oldu yıllar boyunca. Ben annemden ve anneannemden yemek eğitimimin temelini aldım. Çıraklık eğitimim domates soymakla başladı. Çocukluğumun bir dönemi anneannemlerle ve kalabalık bir evde geçti. Anneannem yemek yaparken ben hep onun çevresinde dolanır ve yardım etmek isterdim. Payıma da çoğunlukla domates soymak düşerdi. Salonda büyük bir masamız vardı, onun altına girip, o mis kokulu lezzetli domatesleri soyardım. Tabii ki elime verdikleri 1 ya da 2 domates olurdu doğal olarak. Bıçak yerine ne kullanırdım, hatırlamıyorum. Ben hep anneannemden, annemden, kızkardeşimden, son 4-5 yıldır gelinimizden ve yakınlarımdan tarif aldım, yemek yapma konusunda çokşeyler öğrendim. Anneannemin ve annemin göz kararı tarifleri herzaman en başarılı tariflerim olmuştur. Başkalarına tarif vermek için ya da buraya yazmak için mutlaka bir ölçü gerekiyor. Bu nedenle, buraya yazacağım tarifleri uygularken mutlaka kullandığım malzeme ve ölçüleri bir kenara not ediyorum.

Tüm bunların yanısıra yıllaaar önce Leman Cılızoğlu Eryılmaz'ın Türk Mutfağından Seçme Yemekler diye bir kitabını almıştım. Çok başarılı ve klasik türk yemekleri konusunda hem ölçü hem öneri hem açıklama hem de tarif olarak her evde bulunmasını önerdiğim bir kitaptır. Evinizde bulunan malzeme ve olanaklara göre yazılmış tariflerdir. http://www.ilknokta.com/urun/66747/Turk-Mutfagindan-Secme-Yemekler--Leman-Eryilmaz.html

Yazdığım herhangi bir konuyla ilgili öneri, yorum, uyarı yapmak isterseniz lütfen bana cincinoglufatos@gmail.com adresinden ulaşır mısınız?

Artik gelelim Patates Çorbası tarifine...

Bunu Birsen'den aldım yine. Zor yemek yiyen çocuğu olan aileler için önerdiğini söyledi. Evde et yoksa etsiz de lezzetli olduğunu ve gaz sorunu olan çocuklar için nohutsuz yapılabileceğini söyledi.
Ben aracıyım sadece :)


Malzemeler :

  • 300 gram haşlanmış kuşbaşı kuzu eti ( kemikli et te kullanabilirsiniz )
  • 1 kase haşlanmış nohut
  • 5-6 tane ortaboy patates
  • Sıvıyağ
  • Haspir = Safran veya kırmızı pul biber

Terbiye için :

  • 2 yemek kaşığı un
  • 4 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurta

Yapılışı:

Haşlanmış et ve nohutu birleştirin. Küp küp doğardığınız patatesleri içine atın ve patatesler pişene kadar kaynatın.

Terbiye için, ayrı bir kapta un, yoğurt ve yumurtayı iyice karıştırın.

Pişmiş olan çorbanın suyuyla yavaş yavaş karıştırarak çorbaya ekleyin. Çok hızlı eklerseniz yumurtalar pişer. Ben genelde terbiyeyi biraz büyük kasede hazırlayarak kasenin içine azar azar çorba suyunu eklerim. Ve sonunda kasedeki sıcaklık çorbanın sıcaklığına yaklaşmış olur, o zaman yine yavaşça çorbaya eklerim hepsini. Biraz daha kaynatırsanız çorbanız hazır olacaktır.

Servis yapmadan önce çorbanın üstüne yağda haspir ( yani safran ) veya kırmızı pul biber yakarak ekleyebilirsiniz.

Afiyet olsun,

Gece Mavisi Fatoş

Hiç yorum yok: