Yazılardan Haberdar Olun

E-mail Adresiniz :

25 Eylül 2009 Cuma

YEŞİL MERCİMEKLİ MAKARNA




YEŞİL MERCİMEKLİ MAKARNA



Yeşil mercimekli makarnayı yine evde yemek olmadığı bir gün yaptım ve hoşuma gidince sizlerle paylaşmak istedim.Basit, lezzetli bir yemek veya aperatif olarak değerlendirebilirsiniz.


Malzeme:


  • Haşlanmış yeşil mercimek
  • İstediğiniz tür makarna ( ben burgu kullandım )
  • Kuru soğan
  • Sıvıyağ
  • 1 kaşık domates salçası
  • Tuz


Yapılışı :


Çukur bir tencerede yeterli miktarda suyu kaynatın. Kaynayan suya biraz tuz ve biraz sıvıyağ dökün. Sonra da makarnaları içine atın. Makarnayı hangi sertlikte istediğinize bağlı olarak 6 ila 10 dakika kaynatın. Haşlanan makarnayı süzgeçe dökerek soğuk su ile yıkayın.


Makarna haşlanırken başka bir tencerede küçük küçük doğranmış kurusoğanları sıvıyağda kavurun. Soğanlar kavrulduktan sonra salçayı da biraz kavurun, gerekirse cok az su ekleyebilirsiniz. Haşlanmış yeşil mercimeği ve makarnayı üstüne ekleyin. Yeterli sıcaklığa gelince tabaklara servis yapabilirsiniz.


Afiyet Olsun.




Sevgilerimle,

 
Gece Mavisi Fatoş




Notlar :


  • Makarnanızın üstünü 2 parmak geçecek kadar suda haşlama işlemini yaparsanız, fazla su artmaz, böylece makarnanın bütün vitaminleri içinde kalır.
  • Uzun süredir makarnayı hep sıvıyağla yapıyorum. Arzu ettiğiniz lezzete göre tereyağ veya margarin kullanabilirsiniz. Bu durumda sıcak yemeniz gerekir. Sıvıyağla yaparsanız soğuk olarak ta yiyebilirsiniz.
  • Haşlanmış mercimek yerine istediğiniz, damak tadınıza uygun herhangi bir malzemeyi kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok: